O studiach
Kierunek stanowi holistyczne podejście do kompetencji miękkich w biznesie. Dostarcza również uniwersalną wiedzę na temat zależności społecznych w środowisku pracy oraz funkcjonowania w różnych grupach.
Program zajęć dopasowany jest szczególnie do osób z już zarysowaną ścieżką rozwoju zawodowego, które przejmują funkcje liderskie i zarządcze w organizacji. Których sposób zachowania, rozwiązywania problemów, komunikacji, motywowania i oceny ma znaczący wpływ na innych ludzi.
Nasi słuchacze zdobywają umiejętność pracy w zespole, obsługi klientów, wystąpień publicznych, poznają typologię zachowań komunikacyjnych czy stosowania perswazji. Są to kompetencje przydatne zarówno pracownikom, jak i pracodawcom w małej firmie, wielkiej korporacji lub osobom prowadzącym własny biznes. Zdobyta wiedza będzie pomocna pracownikom administracji, urzędnikom, politykom, a nawet lekarzom, oraz każdemu, kto pozostaje w relacji ze swoim najbliższym otoczeniem w życiu codziennym.
Oferujemy cały zestaw miękkich umiejętności społecznych, ujętych w jednym kierunku studiów, prowadzonych wyłącznie przez wieloletnich praktyków biznesu. Większość kadry to międzynarodowi certyfikowani trenerzy szkoleniowi.
kierownik merytoryczny kierunku
Adresaci
To kierunek dla osób, które chcą profesjonalnie budować relacje z innymi ludźmi.
Zapraszamy:
- pracowników decyzyjnych i na stanowiskach zarządczych, którzy w zakresie swoich obowiązków mają kierowanie zespołami i podejmowanie decyzji dotyczących innych, osób działających w szeroko rozumianym biznesie, które pozostają w relacjach zawodowych z klientami i współpracownikami,
- specjalistów, którzy mają wiedzę i doświadczenie, ale nie zawsze wiedzą, jak dobrze się zaprezentować i pokazać swój potencjał,
- każdego, kto chce świadomie budować i polepszać relacje z osobami w swoim otoczeniu, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.
Dlaczego warto?
- Stawiamy na praktykę – zajęcia niemal w całości prowadzone są warsztatowo
- Poznasz różne metody szkoleniowe, takie jak studium przypadku, testy, ćwiczenia, dyskusja, scenki, gry, symulacje, praca zespołowa i indywidualna
- Zajęcia prowadzone są merytorycznie, a proces uczenia się jest przyjemny i skuteczny
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę pod okiem doświadczonej kadry specjalistów z międzynarodowym doświadczeniem
Program studiów
Blok tematyczny
Konstruktywna komunikacja
Warsztat integracyjny
Meta-programy – różne sposoby percepcji rzeczywistości
Analiza transakcyjna – jak zarządzać sytuacjami konfliktogennymi we współpracy z innymi ludźmi
Style wartości w komunikacji interpersonalnej
Blok tematyczny
Kontakt z klientem
Obsługa klienta
Proces, bariery, empatia, parafraza, pytania, słuchanie aktywne
Style komunikacji i zachowań wg modelu Junga – dopasowanie komunikacji do stylu rozmówcy
Komunikacja przez e-mail i telefon w biznesie
Perswazja i manipulacja w sprzedaży i obsłudze klienta
Językowe techniki sprzedaży
Techniki wpływu społecznego Roberta Cialdiniego i ich wykorzystanie w sprzedaży i marketingu
Zwiększanie potencjału organizacji
Budowanie marki osobistej online
Wizja, misja, obietnica marki
Nisza docelowa i awatar klienta
Komunikowanie marki w obszarach skuteczności i zysku
Rozpoznawalność marki i odwrócenie procesu sprzedaży
Trudny klient
Typologia trudnych klientów – jak ich rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić
Pozycjonowanie siebie w relacjach ja – inni
Postawa asertywna i jej świadome wykorzystywanie
Blok tematyczny
Wystąpienia publiczne
Komunikacja niewerbalna w wystąpieniach: wzrok, gestykulacja, postawa ciała, ruch, atrybuty
Komunikacja werbalna w wystąpieniach: struktura wystąpienia, język wystąpień, przygotowanie do prezentacji, stres w wystąpieniach, chwyty językowe
Analiza publiczności
Style mówców
Indywidualne (przygotowane wcześniej) dłuższe wystąpienia uczestników wraz z informacja zwrotną od trenera i grupy
Blok tematyczny
Zarządzanie emocjami, automotywacja
Emocje podstawowe – bodźce wyzwalające, sposoby reagowania, schematy myślowe
Pamięć – semantyczna i epizodyczna, błędy pamięci, fałszywe wspomnienia, metapamięć
Motywacja – rodzaje i mechanizmy
Błędy myślenia
Rozpoznawanie emocji
Stres – mity i sposoby radzenia sobie
Samokontrola i samosterowalność
Blok tematyczny
Negocjacje
Negocjacje jako specyficzne forma komunikacji – co już wiemy i jak to możemy wykorzystać
Trzy wymiary negocjacji – merytoryczny, emocjonalny, relacyjny
Negocjacje jako proces – etapy wg koncepcji A. Flowera, G. Kennedy’ego i Z. Nęcki
Negocjacje pozycyjne vs negocjacje win-win
Docieranie do potrzeb i planowanie ustępstw
Tworzenie rzeczywistej wartości składanej propozycji
BATNA – analiza, obliczenia jako właściwe przygotowanie do negocjacji
Zespół negocjacyjny - role
Style negocjacyjne
Zarządzanie konfliktem w negocjacjach
Manipulacje w negocjacjach
Racjonalizacja i transformowanie postawy
Praca z pytaniami
Symulacja procesu negocjacyjnego
Blok tematyczny
Współpraca zespołowa, motywowanie innych
Budowanie zespołów, działanie w zespole
budowanie zespołu współpracowników
role zespołowe (teoria Meredith Belbina)
kryzys w zespole i jego przełamywanie
zarządzanie konfliktem w zespole
udzielanie pochwał i krytyki, zasady feedbacku
zasłużona i niezasłużona pochwała i krytyka – jak na nie reagować
Zarządzanie zespołem
lider – budowanie autorytetu i rola lidera w zespole
motywacja pozafinansowa – jak z niej korzystać w dbaniu o swoje potrzeby i ułatwianiu pracy innym (teoria kotwic motywacyjnych Edgara Scheina)
ocena w pracy – jak jej dokonać profesjonalnie
podejmowanie decyzji zespołowych
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 220 godzin dydaktycznych zajęć. Zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie w weekendy.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Zaliczenie w okresie trwania studiów wybranego zadania praktycznego związanego z jednym z modułów (zadania są charakteryzowane i rozdzielane na pierwszych zajęciach)
- Zaliczenie testu wiedzy
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Kadra składa się z doświadczonych praktyków biznesu. Większość prowadzących zajęcia to certyfikowani trenerzy, którzy na co dzień szkolą w międzynarodowych firmach i korporacjach.
kierownik merytoryczny kierunku
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 880 PLN | 8 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 4 150 PLN | 8 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 7 900 PLN | 7 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.